Ennyire hatásos a magyarországi #maradjotthon a Google szerint 5/5 (3)

A Google készített egy közösségi mobilitási jelentést többek között Magyarországról is, amelyben az látható, hogy az átlaghoz képest az emberek bizonyos helyeket milyen gyakran látogatnak, illetve milyen hosszú ideig tartózkodnak azokon a COVD-19 elterjedése óta.

A Google célja, hogy a segítse a közegészségügyi tisztviselőket abban, hogy lássák, miként reagálnak a közösségek a vírus leküzdésére tett döntésekre.

A jelentés alapján február 16-tól március 29-ig Magyarország egészében az átlaghoz képest;

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 66%-kal (ide tartoznak az éttermek, kávézók, bevásárlóközpontok, múzeumok, könyvtárak, mozik),
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 43%-kal (ide tartozik pl.: piac, drogéria),
  • a közösségi tereken való tartózkodás 7%-kal,
  • a megállók esetében ez 53%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 32%-kal csökkent, míg 
  • a lakóhelyen való tartózkodás 10%-kal nőtt. 

Ezeket az adatokat a fővárosra és megyékre is lebontották. 

Budapesten

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 74%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 40%-kal,
  • a közösségi tereken való tartózkodás 38%-kal,
  • a megállók esetében ez 67%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 39%-kal csökkent, míg 
  • a lakóhelyen való tartózkodás 12%-kal nőtt. 

Baranya megyében

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 70%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 45%-kal,
  • a megállók esetében ez 45%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 30%-kal csökkent, míg 
  • a közösségi tereken való tartózkodás 27%-kal,
  • a lakóhelyen való tartózkodás 9%-kal nőtt. 

Borsod-Abaúj-Zemplén megyében

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 59%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 47%-kal,
  • a megállók esetében ez 38%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 28%-kal csökkent, míg 
  • a közösségi tereken való tartózkodás 19%-kal,
  • a lakóhelyen való tartózkodás 8%-kal nőtt. 

Bács-Kiskun megyében

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 62%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 42%-kal,
  • a megállók esetében ez 47%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 27%-kal csökkent, míg 
  • a közösségi tereken való tartózkodás 10%-kal,
  • a lakóhelyen való tartózkodás 9%-kal nőtt. 

Békés megyében

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 54%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 39%-kal,
  • a megállók esetében ez 43%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 23%-kal csökkent, míg 
  • a közösségi tereken való tartózkodás 15%-kal (ehhez a dátumhoz a Google-nek nincs elegendő adata, hogy teljeskörű elemzést készíthessen),
  • a lakóhelyen való tartózkodás 7%-kal nőtt. 

Csongrád megyében

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 66%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 40%-kal,
  • a közösségi tereken való tartózkodás 12%-kal,
  • a megállók esetében ez 39%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 28%-kal csökkent, míg 
  • a lakóhelyen való tartózkodás 10%-kal nőtt. 

Fejér megyében

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 58%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 43%-kal,
  • a megállók esetében ez 48%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 30%-kal csökkent, míg 
  • a közösségi tereken való tartózkodás 24%-kal,
  • a lakóhelyen való tartózkodás 9%-kal nőtt. 

Győr-Moson-Sopron megyében

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 71%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 48%-kal,
  • a közösségi tereken való tartózkodás 6%-kal,
  • a megállók esetében ez 51%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 42%-kal csökkent, míg 
  • a lakóhelyen való tartózkodás 11%-kal nőtt. 

Hajdú-Bihar megyében

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 63%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 46%-kal,
  • a megállók esetében ez 52%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 28%-kal csökkent, míg 
  • a közösségi tereken való tartózkodás 34%-kal,
  • a lakóhelyen való tartózkodás 9%-kal nőtt. 

Heves megyében 

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 62%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 48%-kal,
  • a közösségi tereken való tartózkodás 35%-kal,
  • a megállók esetében ez 48%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 34%-kal csökkent, míg 
  • a lakóhelyen való tartózkodás 12%-kal nőtt. 

Jász-Nagykun-Szolnok megyében

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 52%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 38%-kal,
  • a megállók esetében ez 49%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 25%-kal csökkent, míg 
  • a közösségi tereken való tartózkodás 32%-kal (ehhez a dátumhoz a Google-nek nincs elegendő adata, hogy teljeskörű elemzést készíthessen),
  • a lakóhelyen való tartózkodás 8%-kal nőtt.

Komárom-Esztergom megyében      

  •  a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 57%-kal,
  •  az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 40%-kal,       
  • a megállók esetében ez 46%-kal,
  •  a munkahelyeken pedig 28%-kal csökkent, míg      
  • a közösségi tereken való tartózkodás 51%-kal,    
  • a lakóhelyen való tartózkodás 9%-kal nőtt. 

Nógrád megyében

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 51%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 40%-kal,
  • a közösségi tereken való tartózkodás 29%-kal csökkent (ehhez a dátumhoz a Google-nek nincs elegendő adata, hogy teljeskörű elemzést készíthessen),
  • a megállók esetében ez 30%-kal,
  • a munkahelyeken 24%-kal, míg
  • a lakóhelyen való tartózkodás 15%-kal nőtt (ehhez a dátumhoz a Google-nek nincs elegendő adata, hogy teljeskörű elemzést készíthessen).

Pest megyében 

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 56%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 42%-kal,
  • a megállók esetében ez 34%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 31%-kal csökkent, míg 
  • a közösségi tereken való tartózkodás 57%-kal, 
  • a lakóhelyen való tartózkodás 10%-kal nőtt. 

Somogy megyében

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 58%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 44%-kal,
  • a megállók esetében ez 44%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 30%-kal csökkent, míg 
  • a közösségi tereken való tartózkodás 1%-kal, 
  • a lakóhelyen való tartózkodás 10%-kal nőtt. 

Szabolcs-Szatmár Bereg megyében 

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 57%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 52%-kal,
  • a megállók esetében ez 43%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 25%-kal csökkent, míg 
  • a közösségi tereken való tartózkodás 4%-kal (ehhez a dátumhoz a Google-nek nincs elegendő adata, hogy teljeskörű elemzést készíthessen),
  • a lakóhelyen való tartózkodás 7%-kal nőtt. 

Tolna megyében 

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 50%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 44%-kal,
  • a megállók esetében ez 44%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 28%-kal csökkent, míg
  • a lakóhelyen való tartózkodás pedig 18%-kal nőtt (ehhez a dátumhoz a Google-nek nincs elegendő adata, hogy teljeskörű elemzést készíthessen).
  • A közösségi tereken való tartózkodásról a Google-nek nincs elegendő adata, hogy elemzést készíthessen.

Vas megyében

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 68%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 50%-kal,
  • a megállók esetében ez 55%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 38%-kal csökkent, míg 
  • a közösségi tereken való tartózkodás 19%-kal (ehhez a dátumhoz a Google-nek nincs elegendő adata, hogy teljeskörű elemzést készíthessen),
  • a lakóhelyen való tartózkodás 13%-kal nőtt. 

Veszprém megyében 

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 57%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 44%-kal,
  • a megállók esetében ez 43%-kal,
  • a munkahelyeken pedig 33%-kal csökkent, míg 
  • a közösségi tereken való tartózkodás 5%-kal,
  • a lakóhelyen való tartózkodás 9%-kal nőtt.

Zala megyében

  • a kereskedelmi és szórakozóhelyek felkeresése 66%-kal,
  • az élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatása 52%-kal,
  • a közösségi tereken való tartózkodás pedig 25%-kal csökkent,
  • a megállók esetében ez 48%-kal,
  • a munkahelyeken 35%-kal, míg
  • a lakóhelyen való tartózkodás 11%-kal nőtt. 

Az adatok, amiket a Google a számításokhoz használ, függenek a Google Maps felhasználói beállításaitól, az internetkapcsolattól, és attól, hogy megfelel-e az adatvédelmi irányelveiknek.

Ezeket a számítások azon felhasználók adataira épülnek, akik engedélyezik a helyelőzményeket a felhasználói fiókjukban, tehát ezek az adatok a felhasználók egy mintáját reprezentálja. Ez a minta nem feltétlenül reprezentálja helyesen a teljes népesség viselkedését.
Forrás

A ma reggeli (04.07.) adatok alapján megyénként a következőképpen alakul a megbetegedések száma Magyarországon:

https://koronavirus.gov.hu/

Az elmúlt egy hónapban pedig így alakultak a megbetegedési esetszámok:

Készítette: 
Kornis Daniella
Székács Linda

Borítófotó: Kazinczy Bálint


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.