Divatantropológia podcast – Divatszalon 2.0. Barangolás a showroomok, a fenntarthatóság és a tudatos vásárlás világában 5/5 (1)

A Divatantropológia podcast második részében azt járjuk körbe, hogyan változnak a 2010-es évektől a vásárlás lehetőségei és ezzel összefüggésben a vásárlói szokások. Mint mindenben, ebben is van ciklikusság, az új jelenségek magukban hordoznak előképeket. A ruházat előállítása vagy beszerzése mindig is nagyon személyes és belátható körben zajlott, a mindennapi tudás részét alkotta az alapanyag és az öltözet előállítása is. A professzionalizálódás következtében, miként az élelmiszertermelés esetében is, egy alapvető készség került ki az emberek tevékenységei közül. Ebben most egy ellenkező irányú tendencia figyelhető meg: a rálátás igénye a teljes folyamatra, azaz az alapanyagok eredetétől a tervezési fázisok megismerésén át az elkészült termékekig. Erre ad többek között lehetőséget a showroomok világa, a személyes találkozás, az interakció tervező és vásárló között. A régi és az új elvek összefonódásaként jelenik meg a környezettudatosság is ruhatervezői/gyártói oldalról és vásárlói megközelítésből egyaránt.

Műsorvezető: Dr. Tamás Ildikó divatantropológus

Vendégek: Csillag Zsuzsi  – https://suel.hu

Szabó Gabi – https://zagabo.com/hu

Meghallgatható és letölthető a Hangtárunkból:

Meghallgatható a Spotify-on:

About Post Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.