Forrás: Gyulai Hírlap

Így ismerjük fel az álhíreket?

Az Első Pesti Egyetemi Rádióban Haász János író és újságíró tartott előadást, a rádióműsorkészítési műhelygyakorlaton résztvevő diákoknak.


Az előadás alatt megismerkedett a hallgatóság a hír fogalmával, megírásával, etikai kereteivel és a rádiós hír sajátosságaival.
Emellett beszélt még az álhírekről, a kattintásvadász címekről és ezek felismeréséről is.

  • Mi is a hír?
  • Mi a hírérték alap?
  • Hogyan kell hírt írni?
  • Hogyan kell rádióban hírt késziteni?
  • Mennyiben más?
  • Hogyan kell leadni a híreket?
  • Clickbait, fakenews
  • Hogyan lehet a hírek forrását ellenőrizni?
  • Mi is a hír?
  • Újszerűség, egyediség, aktualitás, földrajzi- kultúrális közelség
  • Kinek, minek szól, mekkora terjedelemben, hol jelenik meg a hír?
  • Rádiózásnál ugyanaz fontos: kiknek szól, mekkora hatáskör, stb.
  • Kormányszócsővek/Propaganda termékek/Álhírek -kontra- Valódi sajtótermékek
  • Kormányzati média befolyásolás nehézségei
  • Írottsajtó műfajai
  • Rádió két fontos műfaja: Interjú(k), Tudósítás(ok)
  • Clickbait címek = információ hiányos címek
  • Rádiós hírszerkezet
  • Interjúztatás fontos alappillérei
  • Írott és élő interjú közötti különbségek
  • Hír, hírérték, kormánypropaganda médiában való megjelenése – címek: clickbait címek, fakenews megjelenése, ezek problémája
  • Honnan lehet tudni, hogy valami fakenews?

Borítókép: Gyulai Hírlap

   

Szerinted milyen volt? (Ha a hangot nem találod itt, keresd a Hangtárban!)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.