Így ismerjük fel az álhíreket?
Az Első Pesti Egyetemi Rádióban Haász János író és újságíró tartott előadást, a rádióműsorkészítési műhelygyakorlaton résztvevő diákoknak.
Az előadás alatt megismerkedett a hallgatóság a hír fogalmával, megírásával, etikai kereteivel és a rádiós hír sajátosságaival.
Emellett beszélt még az álhírekről, a kattintásvadász címekről és ezek felismeréséről is.
- Mi is a hír?
- Mi a hírérték alap?
- Hogyan kell hírt írni?
- Hogyan kell rádióban hírt késziteni?
- Mennyiben más?
- Hogyan kell leadni a híreket?
- Clickbait, fakenews
- Hogyan lehet a hírek forrását ellenőrizni?
- Mi is a hír?
- Újszerűség, egyediség, aktualitás, földrajzi- kultúrális közelség
- Kinek, minek szól, mekkora terjedelemben, hol jelenik meg a hír?
- Rádiózásnál ugyanaz fontos: kiknek szól, mekkora hatáskör, stb.
- Kormányszócsővek/Propaganda termékek/Álhírek -kontra- Valódi sajtótermékek
- Kormányzati média befolyásolás nehézségei
- Írottsajtó műfajai
- Rádió két fontos műfaja: Interjú(k), Tudósítás(ok)
- Clickbait címek = információ hiányos címek
- Rádiós hírszerkezet
- Interjúztatás fontos alappillérei
- Írott és élő interjú közötti különbségek
- Hír, hírérték, kormánypropaganda médiában való megjelenése – címek: clickbait címek, fakenews megjelenése, ezek problémája
- Honnan lehet tudni, hogy valami fakenews?
Borítókép: Gyulai Hírlap