Divat, tervezés és fenntarthatóság generációs keretben

Az EPER Rádió a Budapest Central European Fashion Week eseményén.

A Generációk Dialógusa: Tradíciók és Innovációk címmel egy izgalmas eseményen vehettek részt az érdeklődők a Bazaar Budapestben 2025. február 14-én. A program a BCEFW side event-jeként valósult meg,  ahol a divatipar különböző korosztályú szakemberei találkozhattak, hogy megosszák gondolataikat a divat múltjáról, jelenéről és jövőjéről. Az esemény első felében egy kerekasztal-beszélgetés keretében olyan kérdéseket jártak körbe a 70-es, 30-40-es és 20-as éveikben járó tervezők és szakemberek, mint például:

–          Kié a divat? Mit jelentett a divat tíz- húsz vagy harminc-negyven évvel ezelőtt?

          Milyen kihívásokkal néztek, néznek szembe a különböző generációkat képviselő ruhatervezők?

          Milyen társadalmi események, globális és lokális trendek formálták a pályájukat, gondolkodásukat?

          Hogyan lehet és érdemes összehangolni a tervezői kreativitást a fenntarthatósági elvárásokkal?

A kerekasztal résztvevői Rohonczi Fanni (Fannica Alta Moda), Kecskeméthy Zsuzsanna (SUSA), Zimits Andrea (Andrea Zimits), Udvarnoki Eszter (BASTION) és Pölcz Klaudia (Fashion Revolution Hungary) voltak, a beszélgetést Tamás Ildikó, az EPER Rádió szerkesztője moderálta.

A program második felében, a kerekasztal-beszélgetésben résztvevő tervezők mutatták be kollekcióikat, amelyek nemcsak a divat evolúcióját és generációs különbségeit láttatták, hanem a fenntartható és adaptív divat legújabb trendjeit is, továbbá illusztrálták, hogyan formálja napjainkban a divatot a környezeti és társadalmi kihívásokhoz való alkalmazkodás generációkat átívelően. 

A bemutatót Kecskeméthy Zsuzsanna, Nívó-díjas művész indította. “A SUZA márka a női öntudatosság és merészség megtestesítője. A tervező olyan ruhákat alkot, amelyek túlmutatnak a puszta viseleten: egyfajta erőt és karaktert kölcsönöznek viselőjüknek. Formavilágát az szobrászat és az letisztult művészet inspirálja, miközben a modern eleganciát képviseli.” (Rohonczi Fanni)

A divatbemutató Udvarnoki Eszter ruháinak bemutatásával folytatódott. “Eszter márkája a BASTION egyedisége a hagyomány és a futurizmus ötvözésében rejlik. A tervező kézműves technikákkal és modern szabásvonalakkal kísérletezik, hogy egy újfajta esztétikát hozzon létre. A ruhák a részletekben rejlő precizitás és a történetmesélés eszközei, amelyek egy letisztult, mégis erőteljes világot teremtenek.” (Rohonczi Fanni)

A divatbemutatót Rohonczi Fanni, az esemény megálmodója és főszervezője zárta. “A Fannica Alta Moda tervezője, Milánóban csiszolja tudását, ahol a divat művészi és mesterségbeli oldalát egyaránt elmélyíti jelenleg is. Borderline szemléletmódja révén minden egyes ruhadarab egy önálló történetet mesél el, amely az múltjából kiindulva az olasz életérzéssel ötvözve válik igazán különlegessé. Ma este pedig, a kerekasztal-beszélgetést követően, az ő víziója is életre kel a kifutón.” (Rohonczi Fanni)

Az eseményen készült hangulatképekért pedig érdemes tovább lapozgatni! A Fotókat ezúton is köszönjük Adorjáni Zoltán fotográfusnak!

This content was published as part of PERSPECTIVES – the new label for independent, constructive and multi-perspective journalism. PERSPECTIVES is co-financed by the EU and implemented by a transnational editorial network from Central-Eastern Europe under the leadership of Goethe-Institut. Find out more about PERSPECTIVES: goethe.de/perspectives_eu.
Co-funded by the European Union. Views and opinions expressed are, however, those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Commission. Neither the European Union nor the granting authority can be held responsible.

A projektben, nemzetközi partnereink által készített tartalmakat itt találjátok.

About Post Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.