Dobszay Ágnes: Magyar zenetörténet (Részletek) 1. rész A liturgia egységesítése Esztergomi gregorián Magyar notáció Pray-kódex Zágrábi misszále notátum Breviárium Stációs templomok Isztanbuli antifonále Diszkodexek Bakócz graduále Pálos kódexek Ferences itáliai Kvadrát kottaírás Domonkos francia kavdrátírás Ómagyar Mária-siralom 2. rész Gregorián új stílus Költött szövegek Himnusz, szekvencia 1190s évek A klasszikus gregirián 8 tónusa A Komponálás A nyugati és magyar repertoár Szekvenciaköltészet Trofizálás Magyar nyelvű gregorián Te Deum - téged isten dicsérünk Protestáns magyar éneklés - népének Ómagyar Mária-siralom 14. századi gazdaságtörténet Votiv mise - alapitvanyi mise "kivansag" Rekordáció / ünnnepköszöntő kántálás Világi zene - nincs forrás, nincs leírva Szent Gellért legenda Anonymus krónika - gyászmagyarok énekei - "sirva vigad a magyar" - hősi énekek után.. Énekmondók - jokulátor Zenésségre utaló foglalkozásnevek személynevekben Zenészek letelepítése Regös Igric Fúvósok (siposok) és dobosok Hadi szignálok 3. rész MOHÁCS ELŐTTI ZENE Középkori egyházi többszólamúság: előző óra conductus Szent Miklós ünnepére írt conductus rondellus / kánon hóra /zsolozsmaóra Szt Márton motetta Karácsonyi Húsvéti Kórusok Cantus Firmus Vigasságnak napja ez A felvételek 2008-ban az ELTE BTK-n készültek. A jelen oldalon a kurzusnak csak részletei hallgathatóak meg.