CZIKORA DÁVID: KOGNITÍV PSZICHOLÓGIA A KOMMUNIKÁCIÓ- ÉS MÉDIAELMÉLETBEN 2015-01-30 THE EDITOR HOZZÁSZÓLÁS SZERKESZTÉS A kurzus célja, hogy áttekintéssel szolgáljon a hallgatók számára a kognitív pszichológiáról. A félév során megismerkedünk az általános lélektan minden területének klasszikus elméleteivel, hidat képezve az ember biológiai, pszichés és szociális „minőségei” között. A kognitív tudomány előnye, hogy ha akarja, akkor lehet „kemény” idegtudomány, ha viszont úgy akarja, lehet „lágy” társadalomtudomány. Ennek az előnye, hogy prediktív modelleket tud adni a múlt és a jövő emberére nézve, ugyanakkor képes látni az általa alkotott modellek gyengéit és kulturális meghatározottságát is. BEHAVIORISTA NYELVFELFOGÁS 2014.10.13 nyelv, mentális reprezentáció, IQ, fonéma, szókics, telegrafikus beszéd, mássalhangzó, magánhangzó, behaviorizmus, bújócskázó egyszarvú kísérlet, nyelvi azonosság problémája, anyanyelvi mágnes hipotézis INTELIGENCIA, KOGNITÍV DISSZONANCIA, TUDÁS ÉS REKLÁMPSZICHOLÓGIA 2014.10.20 inteligencia, kognitív disszonancia redukciós elmélet, emberi tudás, reprezentáció, tudatelmélet, tudás, mentális tudatállapot, gondolkodás, reklámpszichológia, döntés, IQ, gondolkodási hiba, prototípus, attitűd, perifériás jelző inger, befolyásolás A FEJLŐDÉSPSZICHOLÓGIA HÁROM FŐ KÉRDÉSE 2014.11.17 konstruktivista elméletek, természetes pedagógia, neurokonstruktivizmus, öröklődés-környezet vita, tranzakcionista elképzelés, Jean Piaget, fejlődési szakaszok, performancia, reprezentáció újraírás, modularizáció, terület relevancia, nativizmus Vágta Molnár Viktória