Az illat mint kommunikáció. Illatok és trendek a kulturális praxisokban.

Miként az öltözködés, az illatosítás is számos kulturális vonatkozással bír és társadalmilag szabályozott gyakorlatok fűződhetnek hozzá. A szaglással kapcsolatos kifejezéseink is szemléletesen illusztrálják, milyen sokrétű jelentések kapcsolódhatnak ehhez a biológiai érzékeléshez. Az illatok az egészség–betegség, gazdagság–szegénység, szent–profán és megannyi oppozíció kognitív tartományában is leírhatók. A szaglás nagyban hozzájárul a memóriánk működéséhez is, ezért egyre több eseménynek is tervezett részévé válhat a jövőben az illatok felhasználása.

Meghallgatható a Spotifyon:

Meghallgatható és letölthető a Hangtárunkból:

This content was published as part of PERSPECTIVES – the new label for independent, constructive and multi-perspective journalism. PERSPECTIVES is co-financed by the EU and implemented by a transnational editorial network from Central-Eastern Europe under the leadership of Goethe-Institut. Find out more about PERSPECTIVES: goethe.de/perspectives_eu.
Co-funded by the European Union. Views and opinions expressed are, however, those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Commission. Neither the European Union nor the granting authority can be held responsible.

A projektben, nemzetközi partnereink által készített tartalmakat itt találjátok.

About Post Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.