Önkifejezés, pénzkeresés – hol tart ma a podcast Magyarországon? – Kerekasztal beszélgetés

Több hazai újságíró gyűlt össze a Magyar Újságírók Országos Szövetségében, a Független Médiaközpont szervezése által, hogy a hazai podcastekről beszélgessenek.

Résztvevők:

Stöckert Gábor, Checkpoint podcast
Tóth Szabolcs Töhötöm, Az élet & minden podcast
Bábel-Szűcs Szilvia, Anyapara.hu, Hallgass ránk podcast
Szentkirályi Balázs, G7 podcast
A kerekasztal-beszélgetést vezeti: Pohly Ferenc digitalizációs tanácsadó, Meti Heteor podcast host

https://www.facebook.com/events/397400184166317/

Független Médiaközpont – Center for Independent Journalism

Tartalom:

Mindenki definiálja, hogy számára mi a podcast

 – Hasonlít a bloghoz vagy vloghoz, nem túl drága és nem túl professzionális eszközökkel is bele lehet vágni. Könnyen szerethető, emészthető műfaj.

– Kiegészítő csatorna/tartalom, egy oldal mellé.

– Különböző szempontok megmutatására szolgál, illetve személyesebb.

– Sokszínű. A podcast kicsit kitágítja a rádiós műfajt. Illetve a podcast készítéshez nincs szükség egy egész stábra – elég hozzá akár egy ember is.

– “Online audió tartalom, ami nem feltétlen illeszthető be a sajtókeretek közé, és van egy hűséges közönsége.”

– A hűséges közönség fontos.
– Epizódikusság.
– Majdnem mindig improvizatív.

– A podcastek bárhol velünk lehetnek, egyszerű a használatuk, akár alkalmazások által
– A kényelem okozhatja ezt a robbanást.
– Versenyképes kezd lenni a rádióval.
– Színesíti a kínálatot

Hogyan mérik, hogy az olvasók hány százalékához jut el a podcast?

Magyarországon ugyan még kicsi a hallgatóközösség, de az Egyesült Államokban a lakosság kb 70%-a hallgat podcastet. (Megelőzte a hagyományos rádiót)

Történetiség, képanyagok lehetnek benne – egy komplex média formátum.

Hogyan és mivel veszitek fel?

– Stúdióban, két hetente, aztán kaptunk elég pénzt és vettünk saját felszerelést.

– Két mikrofon és két laptop segítségével is lehet minőségi podcastet csinálni.

Munka vagy hobbi?

Érkezik-e reklám ebbe a műfajba? Akarjuk-e egyáltalán, hogy legyen?

Érkezik egy újfajta sajtómodell, a donáció: mennyire érkezik hallgatói felajánlás?
– Patreon
– Ez egy visszajelzés is a nézőktől
– Az adományokból események szervezése, merch gyártása, stb.
– Lehet marketing termék is, de ahhoz jónak kell lennie
– Fontos érdekesen, szépen, jól megfogalmazva beszélni

Lehet egy újfajta sajtómodell, mert őszinte

A szponzorok kicsit megkötik az ember kezét.

Az utóbbi idők trendje, hogy rengeteg szponzorált tartalom van.

Hogyha három év múlva csinálnánk egy podcastet, ti miben reménykedtek, hol fogtok tartani?

Egyéni tervek – leginkább a podcastek folytatása.

Ti honnan szerzitek a feliratkozókat/hallgatókat?

Javarészt különböző social média platformok (facebook, spotify, stb)

Külföldön a rádió kiegészítése a podcast.

A magyar podcast piac valószínűleg hamar fog elterjedni a hazai “influencerek/youtuberek” által.

Hallgatószám, elérések.

Miért dőlhetnek be a podcastek?

Visszajelzések, hogy mikor hallgatják a podcasteket

****************************

Fotó: Tremmel Márk

A felvételt készítette és utógondozta:

Jamriskó Tamás és Őri Soma

About Post Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.